Moderator: SciFo Management
Znef schreef:Rare jongens die Zaankanters

el_hombre41 schreef:ja die afwas producten zijn wel redelijk hardnekkig en zou ik zeker niet gebruiken op mijn auto's
maar is het voor op de gerolde jetta??

el_hombre41 schreef:info toppic: nergens, maar wat doet een mens op een beetje alcoholische dranken??![]()
![]()
maar wil je de wagen kuisen al hij eenmaal gerold is en dan kuisen zodat je hem eenvoudig kan bijwerken nadien??
---> dan zal je toch het best het deel een beetje opschuren en ontvetten, en dan is er ook alles af en klaar om bijgewerkt te worden

sander hoogendijk schreef:maar goed om dus terug te komen om het verhaal, mijn auto heeft wat last van (bos)"mos" groen op mijn auto en dat wil ik dus verwijderen zonder dat ik dan weer last krijg met het bijwerken van de lak.
dus daarom wil ik weten welk reinigingsproduct ik het best kan gebruiken..

Danoontjepower schreef:om je rubbers weer mooi zwart te krijgen is afgewerkte ATF misschien wat, maar dat is dan weer donders slecht voor eventuele "after lak".
ik heb me ooit laten vertellen dat afgewerkte atf wonderen kan doen voor rubbers, ik heb dit helaas zelf nog niet mogen testen.
Als je na de wasbeurt nog moet spuiten, en je wil het groen van de rubbers afhebben, is remmenreiniger dan niks?? das slecht voor het milieu volgens het symbooltje op de spuitbussen!!
en ATF valt in deze zaak ook ff uit de boot... in het ergste geval als ik niets passends kan vinden dan schuren ontvetten spuiten..Znef schreef:Rare jongens die Zaankanters

sander hoogendijk schreef:echter omdat de carosserie nog zo goed is en alleen 2 deuken bevat en wat oppervlakte roest, heb ik ervoor gekozen om deze wagen eerst te gaan conserveren.dat wilt zeggen, volledig ontroesten en opnieuw in de epoxy en lak.

fred spee schreef:wat mij opvalt is dat er al lang geen nieuwe projecten zijn getoont
en dat er geen gasten boek is van wat de mensen er van vinden![]()
en hoe zit het met kit lost die ook op
want wij weten allemaal waar de roest zit
en heeft iemand al een offerte aangevraagt wat een scirocco kost
De behandeling is uitsluitend bedoeld voor koolstofstaal. Metalen zoals koper en aluminium zijn ongeschikt voor toepassing van dit proces. Messing, gebruikt als carrosserielas, is echter geen bezwaar. Underbodycoatings van kunstsstof, onder andere aangebracht op Porsche en Mercedes uit de beginjaren zeventig, laten zich evenals kitnaden moeilijk verwijderen in chemische baden. De volledige verwijdering van dergelijke onderlagen of van dikke plamuurlagen is derhalve niet geheel gegarandeerd.
We zijn uiteraard graag bereid u te informeren over onze ervaringen met specifieke automerken.

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast